Latest dovecot does not work with latest MUA (thunderbird)

lja@koti lja at lja.fi
Sun Mar 14 10:10:01 EET 2021

Hi,

Latest dovecot does not work with latest thunderbird. It does not react
to sent emails.

They are put to maildir by postfix a-ok.

The version of thunderbird that works ok: 68.12.1

Distro:

Distributor ID: Ubuntu
Release:        20.04
Codename:       focal

$ dovecot -n
# 2.3.7.2 (3c910f64b): /etc/dovecot/dovecot.conf
# Pigeonhole version 0.5.7.2 ()
# OS: Linux 5.9.0-rc5 x86_64 Ubuntu 20.04.2 LTS
# Hostname: superman.sillywalk.org
auth_debug = yes
auth_debug_passwords = yes
auth_mechanisms = plain login
auth_verbose = yes
auth_verbose_passwords = plain
debug_log_path = /var/log/dovecot-debug.log
info_log_path = /var/log/dovecot-info.log
log_path = /var/log/dovecot.log
mail_debug = yes
mail_location = maildir:~/Maildir/
mbox_write_locks = fcntl
namespace inbox {
   inbox = yes
   location =
   mailbox Drafts {
     special_use = \Drafts
   }
   mailbox Junk {
     special_use = \Junk
   }
   mailbox Sent {
     special_use = \Sent
   }
   mailbox "Sent Messages" {
     special_use = \Sent
   }
   mailbox Trash {
     special_use = \Trash
   }
   prefix =
}
passdb {
   driver = pam
}
protocols = imap pop3
service auth {
     group = mail
     mode = 0660
     user = postfix
   }
}
ssl_cert = </etc/letsencrypt/live/lja.fi/fullchain.pem
ssl_dh = # hidden, use -P to show it
ssl_key = # hidden, use -P to show it
userdb {
   driver = passwd
}
protocol imap {
   imap_metadata = yes
}
local_name paxsudos.fi {
   ssl_cert = </etc/letsencrypt/live/somethingB.fi/fullchain.pem
   ssl_dh = # hidden, use -P to show it
   ssl_key = # hidden, use -P to show it
}
local_name paxsudos.com {
   ssl_cert = </etc/letsencrypt/live/somethingB.com/fullchain.pem
   ssl_dh = # hidden, use -P to show it
   ssl_key = # hidden, use -P to show it
}
local_name lja.fi {
   ssl_cert = </etc/letsencrypt/live/somethingA.fi/fullchain.pem

--
<https://paxsudos.com/>

  ,-- Information --------------------------------------------------------  ------ ---  -- -
  | Lauri Jakku
  | Contact:
  |     Phone: +358 40 220 3910
  |     Address: Puusepänkatu 1 A 3, 90130 Oulu, Finland

Firmani, Paxsudos IT, kautta olen jättämässä oman, vaikka pienen, jäljen
ympäristötekoina, että tulevaisuudessakin voimme nauttia luonnosta.

Ympäristö ja luonto on sellaista joita otamme itsestäänselvyyksinä, tuon
takia on käymässä niin että havahdumme kun on tilanne erittäin huono.

	We offset our carbon footprint via Ecologi
<https://ecologi.com/paxsudosit>